REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
AL
DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
A MUNICIPIULUI TARGOVIŞTE
ORGANIZAREA
ACTIVITĂŢII
CAPITOLUL
I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1 Direcţia de
Asistenţă Socială este serviciu
public de asistenţă socială, cu personalitate
juridică, care se subordonează Consiliului Local Târgovişte.
Art.2 Direcţia de
Asistenţă Socială, ca serviciu public de asistenţă
socială este organizat in conformitate cu legislatia romana in vigoare si
cu prezentul regulament de organizare si functionare, avand rolul de a
identifica si solutiona problemele sociale ale comunitatii din domeniul
protectiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice,
persoanelor cu handicap, precum si alte persoane aflate in situatii de nevoie
sociala.
OBIECTUL DE ACTIVITATE
Art.3 Obiectul serviciului îl constituie acordarea de servicii
sociale cu caracter primar şi specializate menite să asigure prevenirea,
limitarea sau înlăturarea efectelor temporare sau permanente ale
situaţiilor de risc din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor
singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a
oricăror persoane aflate în nevoie ce pot genera marginalizarea sau
excluderea socială.
Serviciile sociale cu caracter primar
constau în:
a)
activităţi de identificare a nevoii sociale individuale, familiale
şi de grup;
b)
activităţi de informare cu privire la drepturi şi obligaţii
specifice;
c) măsuri
şi acţiuni de conştientizare şi sensibilizare socială;
d) măsuri
şi acţiuni de urgenţă în vederea reducerii efectelor
situaţiilor de criză;
e) măsuri
şi acţiuni de sprijin în vederea menţinerii în comunitate a
persoanelor în dificultate;
f)
activităţi şi servicii de consiliere;
g)
măsuri şi activităţi de organizare şi dezvoltare
comunitară în plan social pentru încurajarea participării şi
solidarităţii sociale;
h) orice alte
măsuri şi acţiuni care au drept scop prevenirea sau limitarea
unor situaţii de dificultate ori vulnerabilitate, care pot duce la
marginalizare sau excluziune socială.
Serviciile sociale specializate
constau in:
a) recuperare
şi reabilitare;
b) suport si
asistenţă pentru familiile şi copiii aflaţi în dificultate;
c) educaţie
informală extracurriculară pentru copii şi adulţi, în
funcţie de nevoia fiecărei categorii;
d)
asistenţă şi suport pentru persoanele vârstnice, inclusiv pentru
persoanele vârstnice dependente;
e)
asistenţă şi suport pentru toate categoriile de persoane aflate
în nevoie socială
f) sprijin şi
orientare pentru integrarea, readaptarea si reeducarea profesională;
g) mediere socială;
h) consiliere în
cadru instituţionalizat, în centre de informare şi consiliere;
i) orice alte
măsuri şi acţiuni care au drept scop menţinerea, refacerea
sau dezvoltarea capacităţilor individuale pentru depăşirea
unei situaţii de nevoie socială.
Art.5 Principiile si valorile care stau la
baza furnizarii serviciilor sociale sunt:
a) solidaritatea sociala;
b) unicitatea persoanei;
c) libertatea de a alege serviciul
social in functie de nevoia sociala;
d) egalitatea de sanse si
nediscriminarea in accesul la serviciile sociale si in furnizarea serviciilor
sociale;
e) participarea beneficiarilor la
intregul proces de furnizare a serviciilor sociale;
f) transparenta si responsabilitate
publica in acordarea serviciilor sociale;
g) proximitate in furnizarea serviciilor
sociale;
h) complementaritate si abordare integrata in
furnizarea serviciilor sociale;
j) concurenta si competitivitate in
furnizarea serviciilor sociale;
i) confidentialitate;
k) parteneriat intre partile implicate in
procesul de furnizare a serviciilor sociale si beneficiarii acestora.
CAPITOLUL
II
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
A
DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
Art.6 Direcţia de
Asistenţă Socială are următoarea structură
organizatorică:
In
domeniul asistentei sociale :
- Serviciul
prestatii sociale, cu urmatoarele componente :
-venit
minim garantat
-alocatii
-indemnizatii
-ajutoare financiare
- Serviciul
asistenta sociala, cu urmatoarele componente :
-protectia copilului :
Ř
consiliere si
sprijin pentru parintii si copiii in risc de dezintegrare sociala
Ř
prevenirea
abuzului, neglijarii si exploatarii
Ř
reintegrare
comunitara
- informare si orientare
-gestionarea dosarelor asistatilor
prin Cantina de Ajutor Social
-servicii de ingrijire la domiciliu
Ř
pentru adulti
cu handicap grav si asistenti personali
Ř
pentru copii
cu handicap grav si asistenti personali
Ř
pentru
persoane varstnice
- Relatia cu publicul si registratura
- Serviciul Cantina de Ajutor Social, cu urmatoarele componente :
-blocul alimentar
-serviciul gospodaresc -
administrativ
- Serviciul Contabilitate
- Compartimentul Juridic-contencios
- Cabinet medical
- Biroul Resurse umane si administrativ
- Aplicarea HG nr.430/2001
- Serviciul Crese
- Centre
sociale, cu urmatoarele componente :
-Centrul Social Integrat „Sf.
Maria”
-Centrul Social pentru Persoane
Varstnice „Sf. Elena”
-Centrul de Asistenta si Informare
pentru Tineri
-Centrul Social al Catedralei
Eroilor
-Centrul de zi pentru copii cu risc de institutionalizare „Danut”
-Centrul Social-Azil de noapte si
centru de zi
-Centrul de zi pentru copiii cu
dizabilitati
Art.7 Compartimentele de
specialitate ale Directiei de Asistenta Sociala, in exercitarea actributiilor
ce le revin, vor colabora in toate problemele, atat intre ele, cat si cu
compartimentele aparatului propriu al Consiliului Local.
CAPITOLUL III.
Art.8. Conducerea operativă a Directiei de Asistenţă
Socială este asigurată de un director, numit în condiţiile
legii.
Numirea şi eliberarea
din funcţie a directorului se face de către Consiliul Local al
Municipiului Targoviste, prin hotărâre, în condiţiile legii.
Art.9. Directorul asigură conducerea,
îndrumarea şi controlul activităţii serviciilor
şibirourilor din structura Directiei de Asistenţă Socială
prin intermediul directorului adjunct, şefilor de servicii, de birouri,
urmărind în principal respectarea prevederilor legale pe linie de
asistenţă socială prin acordarea de servicii primare şi de
specialitate care au drept scop protecţia copilului, familiei, persoanelor
singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi şi a
oricăror altor persoane aflate în nevoie.
Art.10.(1) Directorul
serviciului public are următoarele atribuţii principale şi
responsabilităţi:
a) reprezintă serviciul
public în relaţiile cu Primăria Municipiului Targoviste, Consiliul
local, alte persoane fizice sau juridice;
b) răspunde de buna
funcţionare a serviciului public, în condiţiile prevăzute le
legislaţia în domeniu;
c) asigură şi
răspunde de administrarea şi exploatarea patrimoniului în
condiţii de eficienţă şi eficacitate;
d)propune primarului
iniţierea unor proiecte de hotărâri privind: organigrama, statul de
funcţii şi numărul de personal, regulamentul de organizare
şi funcţionare al D.A.S.;
e) repartizează prin
fişa postului sarcinile specifice fiecărui loc de muncă;
f) organizează prin
decizie, activitatea financiar-contabilă, de evidenţă
generală, arhivare, protecţia muncii, prevenirea şi stingerea
incendiilor, etc. conform legislaţiei în domeniu;
g) urmăreşte
şi răspunde de îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în
hotărârile adoptate de consiliul local şi dispoziţiile emise de
primar în domeniul asistenţei sociale;
h) propune Primarului pe baza dosarului întocmit de
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie
a Copilului stabilirea prin dispoziţie a numelui şi prenumelui
copilului abandonat în maternitate şi a cărui mamă nu a putut fi
identificată; pe baza dispoziţiei de stabilire a numelui şi
prenumelui copilului abandonat face
declaraţia de înregistrare a naşterii la Serviciul de Stare
Civilă, transmiţând DGASPC actul de înregistrare a naşterii.
i) îndeplineşte şi
alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare.
(2)
In îndeplinirea prerogativelor cu care este investit şi pentru realizarea
obiectului de activitate al serviciului public, directorul serviciului public
colaborează cu compartimentele funcţionale din cadrul primăriei,
cu şefii serviciilor aflate sub autoritatea consiliului local, furnizorii
de servicii sociale acreditaţi conform prevederilor legale în vigoare.
Art.11 Directorul Directiei de Asistenta Sociala
are calitatea de ordonator terţiar de credite.
Art.12 Organigrama, statul de funcţii şi
numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local al
Municipiului Targoviste, prin hotărâre.
Art.13. Angajarea personalului se face de către directorul
Directiei de Asistenta Sociala, prin dispoziţie, ca urmare a
promovării concursului, organizat în condiţiile legii.
CAPITOLUL IV
Art.14 SERVICIUL PRESTATII SOCIALE :
-
Identifica nevoile sociale,familiale si de grup.
Art.14.1 Componenta V.M.G. :
-Înregistrează
şi soluţionează cererile de solicitare a ajutorului social, în
termen legal.
-Întocmeşte anchete sociale pentru acordarea/neacordarea ajutorului
social, în termen legal.
-Stabileşte dreptul la ajutor social, cuantumul
acestuia şi data efectuării plăţii ajutorului social.
-Urmăreşte îndeplinirea de către
beneficiarii de ajutor social a obligaţiilor ce le revin.
-Stabileste cuantumul
ajutorului social, modifica, suspendă şi încetează plata
ajutorului social, conform dispozitiei primarului si a legislatiei in domeniu
si comunica serviciului contabilitate statele de plata ;
-Comunica dispozitia
primarului beneficiarilor si orice modificare adusa la documentul
intocmit
-Efectuează periodic noi anchete sociale în vederea
respectării condiţiilor care au stat la baza acordării
ajutorului social.
-Inregistrează şi soluţionează pe
bază de anchetă socială cererile de acordare a ajutoarelor de
urgenţă.
-Transmite lunar la Direcţia de Dialog, Familie
şi Solidaritate Socială si Casei de Asigurari de Sanatate Dambovita
situaţiile statistice privind aplicarea Legii nr.416/2001.
-Intocmeşte situaţia privind persoanele şi
familiile marginalizate social şi propune masuri individuale în vederea
prevenirii şi combaterii marginalizarii sociale.
-Asigura acordarea, incetarea dreptului la ajutor pentru
incalzirea locuintei cu lemne beneficiarilor de ajutor social si comunica
serviciului contabilitate statele de plata.
-In sezonul rece, respectiv lunile noiembrie-martie,
elibereaza adeverinte la cerere beneficiarilor VMG
-Ţine evidenţa cererilor de acordare a
alocaţiilor de nou născuţi;
-Propune Primarului pe bază de referate de
specialitate acordarea prin dispoziţie a alocaţiei de nou
născuţi;
-Întocmeşte statul de plată lunar pentru
acordarea alocaţiei de nou născuţi în baza dispoziţiilor
primarului;
-Întocmeşte lunar Borderoul centralizator al
alocaţiilor de nou născuţi şi îl transmite Direcţiei
pentru Dialog, Familie şi Solidaritate Socială Targoviste;
-Eliberează adeverinţe privind acordarea,
după caz, neacordarea (negaţii) de alocaţii de nou
născuţi;
Art.14.2 Componenta alocatii familiale :
-Primeşte cererile pentru acordarea alocaţiei
de stat pentru copiii preşcolari precum şi actele doveditoare din
care rezultă îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a acestui
drept.
-Intocmeşte şi înaintează D.D.F.S.S.
Dambovita borderoul privind situaţia cererilor înregistrate pentru
acordarea alocaţiei de stat.
-Primeşte cererile şi propune D.D.F.S.S. pe
bază de anchetă socială si a oricarei modificari intervenite in
familie sau legislatie, schimbarea reprezentantului legal al copilului şi
plata alocaţiei de stat restantă;
-Verifică prin anchete sociale îndeplinirea de
către solicitanţi a condiţiilor de acordare a alocaţiei
familiale complementare sau a alocaţiei de susţinere pentru familia
monoparentală;
-Propune, pe bază de referat, Primarului acordarea /
neacordarea prin dispoziţie, după caz, a alocaţiei familiale
complementare / de susţinere pentru familia monoparentală la orice
modificare intervenita;
-Efectuează periodic anchete sociale în vederea
urmăririi respectării condiţiilor de acordare a dreptului de
acordare a alocaţiei familiale complementare sau a alocaţiei de
susţinere pentru familia monoparentală;
-Propune pe bază de referat Primarului modificarea,
încetarea prin dispoziţie, după caz, a alocaţiei familiale
complementare / de susţinere pentru familia monoparentală;
-Întocmeşte şi transmite lunar, pentru luna
precedentă, la Direcţia pentru Dialog, Familie şi Solidaritate
Socială Dambovita: Borderoul privind cererile noi de acordare a
alocaţiei familiale complementare / de susţinere pentru familia
monoparentală aprobate prin dispoziţia primarului în conformitate cu
prevederile O.U.G. nr.105/2003 împreună cu cererile şi
dispoziţiile de aprobare ale primarului; Borderoul privind suspendarea sau
după caz, încetarea dreptului de acordare a alocaţiei.
-Comunică familiilor beneficiare dispoziţia
primarului de acordare / respingere /
modificare / încetare a dreptului la alocaţia familială
complementară / de susţinere pentru familia monoparentală;
Art.14.3
Componenta Indemnizatii / salariul reprezentantilor legali pentru cresterea
copilului pana la varsta de 2ani, respectiv 3 ani la copiii cu handicap;
-inregistreaza si intocmeste dosarul pentru acordarea
indemnizatiei de cresterea copilului;
-intocmeste si transmite lunar pe baza de borderou catre
DDFSS dosarele intocmite pentru acordarea indemnizatiei de crestere a
copilului;
-primeste solicitarile si dosarele legal intocmite pentru
acordarea indemnizatiei cuvenite parintilor sau reprezentantilor legali ai
copilului cu handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau
reprezentantului sau legal si propune, dupa caz, acordarea sau neacordarea
indemnizatiei;
-verifica prin ancheta sociala indeplinirea conditiilor
de acordare a indemnizatiei cuvenite parintilor sau reprezentantilor legali ai
copilului cu handicap grav, precum si adultului cu handicap grav sau
reprezentantului sau legal si propune, dupa caz, acordarea sau neacordarea
indemnizatiei;
-tine evidenta indemnizatiilor acordate si comunica
compartimentului salarizare indemnizatiile aflate in plata si/sau sistate.
Art.
14.4 Componenta Alte ajutoare :
-primeste solicitarile, intocmeste dosarele, verifica
prin anchete sociale si propune primarului acordarea ajutoarelor solicitate.
Art.14.5. Serviciul Prestatii sociale elibereaza adeverinte,la
cererea persoanelor aflate in evidenta,raspunzand pentru corectitudinea datelor
consamnate.
Art.15
Serviciul de Asistenta Sociala
-Identifica nevoile sociale,familiale si de grup.
Art.15.1Componenta Protectia copilului
-la sesizarea Directei de Protectie a Copilului, precum
si la orice alta sesizare, analizeaza si evalueaza situatia copiilor aflati in
dificultate, din unitatea administrativ-teritoriala, precum si modul de
respectare a drepturilor acestora.
-identifica si evalueaza situatiile care impun
acordarea de servicii si prestatii pentru prevenirea separarii copilului de
familia sa, intocmind planul de servicii pe care il supune primarului spre
aprobare, prin dispozitie.
-la sesizare, identifică copiii lipsiţi în mod
ilegal de elementele constitutive ale identităţii lor sau de unele
dintre acestea şi ia de urgenţă toate măsurile necesare în
vederea stabilirii identităţii lor, în colaborare cu
instituţiile competente;
-realizează demersurile prevăzute de lege
pentru înregistrarea naşterii copilului găsit precum şi a celui
părăsit de părinţi în alte unităţi sanitare;
-asigura
consilierea si informarea familiilor cu copii in intretinere asupra drepturilor
si obligatiilor acestora, asupra drepturilor copilului si asupra serviciilor
disponibile pe plan local;
-asigura
si urmareste aplicarea masurilor de prevenire si combatere a consumului de
alcool si droguri, de prevenire si combatere a violentei in familie, precum si
a comportamentului delincvent;
-trimestrial, sau ori de câte ori este cazul, vizitează
copiii cu risc de separatie, abuz sau neglijare la locuinţa lor şi se
informează despre felul în are aceştia sunt îngrijiţi, despre
sănătatea şi dezvoltatea lor fizică, educarea,
învăţătura şi pregătirea lor profesională,
acordând, la nevoie, îndumările necesare, întocmeşte referatul
constatator şi acolo unde este cazul propune suspendarea sau modificarea
planului de servicii.In cazul in care este necesar, planul de servicii poate
avea ca finalitate transmiterea acestuia catre D.G.A.S.P.C. cu propunerea de a
se institui masuri de protectie
speciala.
-urmareste evolutia dezvoltarii copilului si modul in
care parintii acestuia isi exercita drepturile si isi indeplinesc obligatiile
cu privire la copilul care a beneficiat de o masura de protectie speciala si a
fost reintegrat in familia sa întocmind raporturi lunare pe o perioadă de
minum 3 luni;
-colaboreaza cu Directia Generala de Asistenta Sociala
si Protectia Copilului in domeniul protectiei copilului si transmit acesteia
toate datele si informatiile solicitate din acest domeniu;
-colaboreaza cu unităţile de
învăţământ în vederea depistării cazurilor de rele
tratamente, abuzuri sau de neglijare a copilului în vederea luării
măsurilor ce se impun.
-colaboreaza cu colectivitatea locală în vederea
identificării nevoilor comunităţii şi
soluţionării problemelor sociale care privesc copiii.
-Identifică şi propune primarului acordarea unor prestaţii
financiare excepţionale în
situaţia în care familia care îngrijeşte copilul se confruntă
temporar cu probleme financiare determinate de o situaţie
excepţională şi care pune în pericol dezvoltatea armonioasă
a copilului, prin planul de servicii.
-Tine evidenta
copiilor ai caror parinti sunt plecati in strainatate, monitorizand situatia
acestora.
-Intocmeste dovada din care rezulta in grija cui sunt copiii si il
transmite biroului Autoritate Tutelara din cadrul Primariei Targoviste.
Art.15.2 Componenta informare si
orientare :
-la sesizare, in urma anchetei sociale, intocmeste
dosarul pentru institutionalizarea adultului si, impreuna cu institutiile
abilitate solutioneaza situatia adultului
aflat in dificultate.
-in situatii de urgenta, la sesizare, ia pe loc masurile
ce se impun pentru solutionarea
situatiei adultului aflat in dificultate.
Art.15.3 Componenta Gestionare dosare ale asistatilor prin Cantina de Ajutor Social :
Pentru
persoanele cu venituri reduse sau fără venituri - solicitanţe de
asistenţă prin Cantina de Ajutor Social :
- primeşte şi verifică dosarele
solicitanţilor de asistenţă socială;
-
efectuează anchetele sociale şi întocmeşte, în urma celor
constatate, referatele de anchetă socială cu propuneri pentru
comisie, de acordare, sau, dupa caz, neacordarea serviciilor de asistenta
sociala prestate de Cantina de Ajutor Social;
-
transmite zilnic bucătarului şef numărul de asistaţi
şi orice altă modificare referitoare la asistarea acestora;
-
participă zilnic în timpul distribuţiei hranei, la discuţii cu
asistaţii cantinei, pe orice problemă personală, familială,
socială, de sănătate, a acestora, încercând prin contactarea
diverselor instituţii, să amelioreze condiţia asistatului;
- in
vederea monitorizarii, verifică şi reactualizează periodic
şi ori de căte ori este nevoie dosarele asistaţilor, prin
punctaje cu evidenţele altor instituţii abilitate si/sau implicate in
actul de asistenta sociala;
-
întocmeşte periodic, pe baza evidenţelor zilnice şi a
proceselor-verbale încheiate în comisia de aprobare a dosarelor, situaţii
centralizate referitoare la contribuţia datorată de asistaţii la
forma cu plată pe care le comunică serviciului contabilitate;
-verifica
periodic, prin sondaje de opinie, gradul
de satisfactie al persoanelor asistate.
-intocmeste
fise operative si contracte de prestari servicii sociale.
Art.15.4 Componenta Servicii pentru ingrijire la
domiciliu :
Art.15.4.1Pentru
asistenţii personali ai persoanelor cu handicap adulti si copii
-asigură
informarea persoanelor interesate privind drepturile stabilite de lege şi
modul de întocmire al dosarelor;
-primeşte
şi înregistrează cererile pentru anchete sociale necesare întocmirii
dosarelor pentru stabilirea gradului de handicap;
-efectuează
anchetele sociale pentru obtinerea gradului de handicap şi le
înaintează solicitanţilor;
-primeşte şi înregistrează cererile pentru anchetele sociale necesare pentru întocmirea dosarelor de angajare ca asistent personal pentru persoanele cu handicap;
-efectuează
anchetele sociale la domiciliul asistentilor personali ai persoanelor cu
handicap grav;
-primeşte
rapoartele lunare de activitate, face punctajul cu evidenţa
asistenţilor personali din luna anterioară şi întocmeşte nota
necesară pontajului lunar;
-efectuează
anchetele sociale lunare necesară atribuirii alocaţiei de hrană
pentru copii infectaţi H.I.V.;
-verifica
prin anchte sociale si sondaje de opinie calitatea serviciilor prestate de
asistentii personal in favoarea persoanelor bolnave.
Art.15.4.2 Componenta Ingrijitori la domiciliu :
-urmareste
si organizeaza activitatea ingrijitorilor la domiciliu.
-intocmeste
graficul de lucru.
-gestionaza dosarele persoanelor aflate in ingrijire.
-sprijina toate activitatile s.p.a.s., acordand consiliere de specialitate
in toate situatiile care o impun.
Art.17
Compartimentul Relatia cu publicul si registratura
-consiliaza
persoanele aflate in nevoie sociala in legatura cu drepturilor stabilite prin
lege, pentru rezolvarea situatiei in care se afla;
-instruieste
persoana aflata in nevoie sociala in legatura cu demersurile personale ce
trebuie intreprinse pentru rezolvarea situatiei in care se afla;
-primeste
si inregistreaza corespondenta si solicitarile adresate institutiei si le
inainteaza directorului Directiei de Asistenta Sociala;
-urmareste
si raspunde de incadrarea in termenul stabilit de lege pentru solutionarea
petitiilor;
Art. 18 Serviciul Cantina
de Ajutor Social
Art.18.1Componenta Bloc
alimentar are ca atributii:
-pregătirea
hranei;
-distribuţia
hranei;
-distribuire
de alimente prin Magazin Economat.
Art.18.1.1Pregătirea hranei:
-stabileşte împreună cu conducerea instituţiei
meniul şi întocmeşte lista zilnică de alimente necesare
pregătirii acestuia, listă care se supune obligatoriu aprobării
directorului Direcţiei respectând încadrarea în alocaţia zilnică
de hrană stabilită prin hotarâri ale guvernului.
-pe
baza listei zilnice de alimente primeşte de la magazie alimentele înscrise
în listă şi verifică cantitatea şi calitatea lor,
răspunzând de corecta lor folosire;
-răspunde
de pregătirea la timp a meniului şi de calitatea acestuia;
-răspunde
de porţionarea hranei;
-recoltează
şi păstrează probe alimentare pentru control timp de 48 ore;
Art.18.1.2 Distribuirea hranei:
-conform datelor comunicate de serviciul
asistenţă socială privind mişcarea asistaţilor,
stabileşte zilnic numărul de asistaţi operândul în borderoul de
distribuţie a hranei;
-răspunde
de distribuirea hranei pe bază de
semnătură în borderourile de evidenţă a asistaţilor pe cele două
locaţii de distribuţie şi la domiciliu persoanelor
netransportabile ;
-restituie
la magazie în aceeaşi zi alimentele neridicate de asistaţi;
-asigură respectarea normelor
igienico-sanitare în blocul alimentar şi punctele de distribuţie;
-asigură
spălarea şi dezinfectarea veselei utilizată pentru asistaţi
conform normelor igienico-sanitare în vigoare.
-asigură
controlul medical periodic al personalului prin examen clinic, pulmonar,
serologic şi coprologic;
-participă la recepţionarea alimentelor achiziţionate
şi a bunurilor de orice fel.
Art.18.1.3 Distribuire alimente pentru Magazinul Economat
-activitatea
de bază este distribuirea alimentelor pentru persoanele cu venituri mici,
pensionarii cu pensii pana la 2 milioane lei, somerii si persoanele cu handicap.
-distribuirea
alimentelor se va face, la preţul de achiziţie şi în limita
stocului.
-produsele
se vor distribui contra cost, cantităţile fiind prestabilite.
Art. 18.2
Componenta gospodarire –administrativ.
-verifică
înscrisurile din factură ca C.S.V şi C.C.
-verifică
marfa achizioţionată din punct de vedere al calităţii
şi cantităţii iar în cazul în care se constată
diferenţe acestea se consemnează în N.I.R şi se
acţionează pentru remedierea acestora;
-depozitează
şi gestionează, conform reglementărilor în vigoare,
mărfurile din magazie, întocmind
zilnic bonurile de consum, NIR -urile şi operează zilnic
fişele de magazie;
-eliberează
din magazie bunurile solicitate de activităţile D.A.S;
-urmăreşte
derularea contractelor de furnizare produse
încheiate cu terţi si face aprovizionarea in conformitate ce
acestea.
-aprovizionarea
cu mărfuri şI distribuirea hranei se face cu mijloace proprii;
-asigură
întreţinerea corespunzătoare a spaţiilor ocupate de cantina
şi buna de buna funcţionare a
tuturor instalaţiilor aparaturii şi utilajelor din dotarea acesteia.
-răspunde
de aplicarea şi respectarea normelor de protecţia muncii, pază
şi P.S.I.in cadrul serviciului.
-întocmeşte
în termenele stabilite documentaţiile necesare autorizării şi
reautorizării spaţiilor serviciului si de instruirea sanitara
periodica a personalului de deservire.
-gestionează,
conform legii, conbustibilul şi calculează consumurile masinilor de
transport marfa.
Art.19 Serviciul Contabilitate :
-Seful serviciului
contabilitate coordonează, controlează şi răspunde de
activitatea pe linie financiar-contabilă si exercita controlul financiar
preventiv privind legalitatea, necesitatea, oportunitatea şi
economicitatea tuturor operaţiunilor financiar contabile.
-Asigură respectarea cu stricteţe a
prevederilor legale privind integritatea patrimoniului şi ia măsuri
legale pentru reîntregirea acestuia în cazul în care a fost păgubit.
-Informează lunar directorul despre recuperarea
debitelor şi plata salariilor neridicate.
-Intocmeste darea de seama contabila la trimestru.
-Răspunde de efectuarea calculelor de fundamentare a
indicatorilor economico-financiari şi întocmirea bugetului de venituri
şi cheltuieli pe an şi defalcat pe trimestre.
-Asigură analiza lunară a încadrării în
creditele bugetare prevăzute în BVC .
-Angajează prin semnătură instituţia
în toate operaţiunile patrimoniale având obligaţia de a refuza viza
acelor operaţiuni considerate ilegale.
-Vizeaza statele de plata, notele de comanda catre
furnizori, aplicand stampila de control
financiar preventiv cu semnatura sef serviciu contabilitate.
-Verifica statele de plata privind calculul corect al
CAS, CASS, somajului , deducerilor de baza si suplimentare, calculul corect al
imopozitului si retinerilor din salarii,
respectindu-se actele normative in vigoare.
-Face
previziunea bugetului pentru anul viitor.
-Urmareste
incadrarea in creditele bugetare aprobate..
-Activitatea financiar-contabila
-intocmeşte nota contabilă aferentă
drepturilor salariale, ordinele de plată şi declaraţiile.
răspunde de depunerea la termen a declaraţiilor care derivă din
activitatea salarială.
-asigură plata la termen a sumelor care constituie
obligaţiile societăţii faţă de bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale şi alte obligaţii faţă de
terţi.
-asigură şi răspunde de efectuarea
corectă şi la timp a calculelor privind drepturile salariale ale
personalului.
-asigură desfăşurarea ritmică a
operaţiunilor de decontare cu furnizorii.
-asigură efectuarea corectă şi la timp a
înregistrărilor contabile privind mijloacele fixe şi mijloacele
circulante.
-participa la inventarierea tuturor valorilor
patrimoniale, urmăreşte definitivarea potrivit legii a rezultatelor
inventarierii.
-înregistrează şi ţine evidenţa
debitelor întocmind balanţa analitică. Intocmeşte balanţa
creditorilor din salarii neridicate, ajutoare sociale, ajutoare pentru
încălzire cu lemne.
-răspunde de întocmirea corectă a balanţei
de verificare pentru conturile sintetice şi analitice şi
urmăreşte concordanţa dintre acestea.
-operează la zi actele de bancă, actele de
casă, bonurile de consum, notele de intrare recepţie şi alte
documente contabile.
-intocmeste documentele pentru operaţiunile de
încasări şi plăţi în numerar conform planurilor lunare
şi a documentaţiilor vizate de controlul financiar preventiv.
-urmareste depunerea în bancă a sumelor neridicate
reprezentând drepturi salariale, ajutor social,
ajutoare încălzire cu lemne sau orice alt numerar , intermenul
stabilit de lege.
-intocmeste documentele pentru incasarea numerarului pe
bază de chitanţă emisă în două exemplare si
completeaza obligatoriu, dupa caz, dispozitiile de plata / incasare, in
registrul de casa.
-asigură respectarea limitei soldului de casă
pentru cheltuielile gospodăreşti.
-intocmeşte lista nominală a persoanelor care
nu au încasat salariul sau alte drepturi şi menţionează pe
statul de plată sumele efectiv plătite şi cele neachitate.
-opereaza in calculator aprovizionarile si consumurile de
materiale, obiecte de inventar.
-Intocmeste fisele
fiscale si raspunde de depunerea lor la organul fiscal la termenele
prevazute de lege.
-intocmeste lunar “ Situatia Recapitulativa” privind
plata salariilor , in 2 exemplare, insotita de ordinele de plata pentru
viramente.
-raspunde de corecta gestionare a bazelor de date privind
salarizarea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav.
-intocmeste si depune lunar declaratiile de salarii pentru
CASS, CAS, somaj, impozit respectindu-se actele legale in vigoare . Daca
este cazul se vor depune declaratii rectificative (in cazul imputatiilor).
-asigura
gestionarea bazelor de date privind indemnizatiile acordate persoanelor cu
handicap grav. Actualizeaza bazele
de date de cite ori se impune.
-intocmeste situatia centralizatoare privind viramentele
la fondurile speciale.
-elibereaza adeverinte si referitoare la veniturile
realizate,raspunzand de legalitatea datelor consemnate.
-intocmeste
situatiile statistice privind cheltuiala de personal in termenul stabilit de
lege.
Art.20
Compartimentul juridic :
-asigură
asistenţa juridică în toate cauzele şi la toate instanţele
în care poate fi parte Directia de Asistenta Sociala;
-asigură asistenţă juridică a Directiei de Asistenta
Sociala, dupa caz, în faţa notarilor publici, pentru întocmirea actelor
notariale şi a executorilor judecătoreşti.
-la solicitare,
promovează acţiuni judecătoreşti şi uzează de
toate căile de atac conferite de lege, depunând toate diligenţele
pentru câştigarea acestora.
-formulează întâmpinări şi cereri reconvenţionale, în
cauzele în care serviciul este pârât, inclusiv în soluţionarea litigiilor
de contencios administrativ, pe care le susţine în faţa diferitelor
instanţe judecătoreşti.
-răspunde de întocmirea şi depunerea la instanţa
competentă în termenele prevăzute de lege, a actelor procedurale
pentru fiecare dosar aflat pe rol.
-răspunde solicitărilor instanţelor
judecătoreşti de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte
necesare în soluţionarea diferitelor litigii.
-verifică şi avizează sub aspectul legalităţii
referatele şi celelalte acte care stau la baza emiterii dispoziţiilor
directorului Directiei de Asistenta Sociala.
-monitorizeaza noutatile legislative si le semnaleaza compartimentelor interesate.
-acordă
consultanţă juridică pentru compartimentele din cadrul directiei.
-formuleaza si intocmeste
contractele de prestari servicii ale directiei si le vizeaza pentru
legalitate.
-formuleaza si intocmeste deciziile
directorului Directiei de Asistenta Sociala.
-reprezinta D.A.S.
in raport cu Primaria Targoviste privind inregistrarea tardiva a nasterii
persaoanelor fara identitate de pe raza municipiului.
-indeplineşte şi alte sarcini stabilite prin
legi sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local, sau
dispoziţii ale directorului Directiei de Asistenta Sociala.
Art.21
Compartimentul Cabinet medical :
Cabinetul medical este cabinet de medicina muncii
de intreprindere care
functioneaza potrivit reglementarilor
legale de specialitate si a fost creat pentru salariatii angajati la nivel de
consiliu local. Activitatea acestuia are caracter predominant preventiv , si
urmatoarele atributii:
-participa la evaluarea riscurilor privind
imbolnavirile profesionale.
-monitorizeaza starea de sanatate a angajatilor prin:
o examene medicale la angajarea in munca
o examene medicale de adaptare
o control medical periodic
o examen medical la reluarea activitatii
-indruma activitate de reabilitare
profesionala,reconversia profesionala,reorientarea profesionala in caz de
accident de munca, boala profesionala, boala legata de profesie sau dupa afectiuni cronice.
-comunica existenta riscului de imbolnavire
profesionala catre toti factorii implicati in procesul muncii.
-consiliaza angajatorul privind adaptarea muncii
si a locului de munca la caracteristicile psihofiziologice ale angajatilor.
-consiliaza angajatorul pentru fundamentarea
strategiei de securitate si sanatate la locul de munca.
-participa la sistemul informational national privind
accidentele de munca si bolile profesionale.
-vizează
concediile medicale ale salariatilor .
-vizează
scutirile pentru neefectuarea zilelor de muncă necesare atribuirii
venitului minim garantat.
Art.22.1. Componenta Resurse umane:
-intocmeste
Regulamentul de organizare si functionare, structura organizatorică si
numărul de personal al Directiei de asistenta sociala.
-in baza organigramei aprobate, întocmeşte statul de
funcţii si statul de personal.
-aplica prevederile legale privind încadrarea, promovarea
şi salarizarea personalului D.A.S.
-tine evidenţa carnetelor de muncă şi a
registrului general de evidenţă a salariaţilor, le
păstrează şi le completează cu toate modificările
survenite.
-asigură secretariatul comisiilor de concurs,
respectiv al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor.
-răspunde de organizarea examenelor şi a
concursurilor pentru încadrare şi promovare în muncă şi de
verificare a îndeplinirii de către solicitanţi a condiţiilor
prevăzute de lege pentru aceastea.
-efectuează lucrările legate de încadrarea,
transferul, modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu respectiv a
contractului individual de muncă pentru personalul din cadrul serviciului.
-intocmeşte dosarele necesare în vederea
pensionării angajaţilor proprii şi asistenţilor personali.
-stabileste, conform prevederilor legale,cuantumul
sporurilor de vechime si le comunica serviciului Contabilitate.
-calculeaza drepturile de concediu ale salariatilor si le
transmite sefilor de activitati.
-organizează
în luna decembrie, pentru anul următor, programarea concediilor de
odihnă pentru personalul contractual al serviciului.
-efectuează cercetarea
prealabilă stabilirii sancţiunilor disciplinare.
-gestioneza dosarele personalului angajat în cadrul
directiei.
-tine
evidenţa fişelor posturilor personalului din cadrul directiei.
-ţine
evidenţa fişelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale angajaţilor
întocmite de director, şeful de serviciu şi şefii de birouri.
-urmăreşte
respectarea programului de muncă ,semnaland directorului directiei
neregulile constatate.
-intocmeşte situatiile statistice privind numarul de
personal, calificare, studii, incadrare.
-întocmeşte
evidenţele referitoare la termenul de valabilitate al certificatelor de
handicap şi urmăreşte lunar mişcarea asistenţilor
personali;
-intocmeste
lunar pontajul pentru salariatii care isi desfasoara activitatea la sediul
institutiei si pentru asistentii personali,si-l transmite
serviciului Contabilitate.
-verifica
si vizeaza, lunar, pontajele salariatilor D.A.S.
-comunica
serviciului Contabilitate orice schimbare intervenita in drepturile salariale
ale angajatilor directiei.
-pentru
determinarea impozitul pe venitul global întocmeşte dosarele fiscale alesalariaţilor,
conform legii şI comunică deducerile personale Sv. Contabilitate.
-raspunde
de formarea si perfectionarea profesionala a salariatilor D.A.S.
ART. 22.2.Componenta
Administrativ.
-asigură pregătirea personalului propriu pentru
apărarea împotriva incendiilor prin instructaj periodic, copletand la zi
fişele individuale de instructaj ale personalului.
-organizează activitatea de asigurare a
sănătăţii şi securităţii în muncă;
asigură accesul salariaţilor la serviciul medical de medicina muncii.
-asigură
întreţinerea corespunzătoare a spaţiilor directiei.
-răspunde de aplicarea şi
respectarea normelor de protecţia muncii şi P.S.I. in cadrul
directiei.
-întocmeşte
în termenele stabilite documentaţiile necesare autorizării şi
reautorizării spaţiilor directiei .
-gestionează,
conform legii, conbustibilul ,calculează consumurile si transmite
situatiile referitoare la acestea serviciului Contabilitate.
-efectuează operaţiile de încasări şi
plăţi în numerar conform documentelor intocmite de serviciul Contabilitate
si vizate cu viza de controlul financiar preventiv.
-in cazul plăţii salariilor, ajutorului social,
păstrează sumele în casierie 3 zile lucrătoare de la ridicarea
numerarului exclusiv – ziua ridicării, inclusiv ziua restituirii,
dacă este cazul la bancă -.
-depune în bancă sumele neridicate reprezentând
drepturi salariale, ajutor social,
ajutoare încălzire cu lemne.
-efectuează operaţiunile de încasare a
numerarului pe bază de chitanţă emisă în două
exemplare (unul pentru cel care face plata către casierie şi unul
pentru casier pentru a face confruntarea cu registrul de casă).
-elibereaza abonamentele lunare de transport in comun
pentru elevii din localitatea Priseaca, conform reglementarilor in vigoare.
-intocmeşte lista nominală a persoanelor care
nu au încasat salariul sau alte drepturi şi menţionează pe
statul de plată sumele efectiv plătite şi cele neachitate.
-mediaza
relatiile dintre administratia publica locala si cetatenii rromi
Avand in componenta cresele 2,8,13,14,16
-primeşte
zilnic copiii înscrişi şi asigură triajul epidemiologic al
acestora;
-
asigură copiilor un mediu confortabil şi sănătos din punct
de vedere al căldurii, igienei, luminii, zgomotului;
-efectuează
tratamente pentru copii, ori de câte ori este cazul şi îi izolează pe
cei bolnavi anunţând imediat medicul şi /sau familia;
-supraveghează
copiii la baie, la masă, în curte, la joacă, la somn, eliminând orice
pericole de accidentare sau îmbolnăvire;
-pregăteşte
şi serveşte copiilor meniul zilnic, răspunzănd de calitatea
şi cantitatea alimentelor folosite pentru gătit şi a
reţetarelor;
-respectă
şi răspunde de igiena copiilor, a spaţiilor folosite, a
lenjeriilor, prosoapelor, feţelor de masă;
-menţine
legătura cu părinţii copilului urmărind evoluţia
copilului împreună cu aceştia;
-semnalează
directorului D.A.S. orice element prin care se constată abuzarea
copilului, neglijarea acestuia de către familie şi / sau urme
ale violenţei;
-din
punct de vedere organizatoric creşele se subordonează directorului
gradiniţei la care funcţionează, acesta răspunzând de
desfăşurarea întregii activităţi zilnice;
-directorul
D.A.S. are drept de verificare şi control a activităţii creşelor
ca şI de sancţionare a abaterilor de la prezentul regulament;
Art.25.1Centrul Social pentru vârstnici „Sf. Elena” cu program permanent, are ca activitate:
I.
asistarea si ingrijirea a 20 de persoane vârstnice în regim rezidenţial,
unde se asigură:
-cazare
în incinta centrului.
-hrană
de la Cantina de Ajutor Social
-servicii
de îngrijire şi consiliere medicală.
-activităţi recreative în cadrul clubului de zi.
II.asistarea
la domiciliu a 48 de persoane vârstnice unde se asigură consiliere la
domiciliul persoanelor vârstnice.
Art.25.2 Centrul Social Integrat „ Sf. Maria” cu program permanent, are ca activitate:
-consiliere
juridică şi medierea intereselor persoanelor în dificultate în raport
cu instituţiile statului.
-consiliere
psihologică pentru persoanele vârstnice (depresia vârstnicului) şi
pentru oricare persoană aflată în situaţie de risc social.
-consiliere
medicală (asistenţă medicală primară) mediere în
vederea înscrierii persoanelor defavorizate la medicul de familie,
desfăşurarea de programe privind igiena personală şi a
locuinţei.
-adăpost
de urgenţă pentru persoanele aflate în situaţia de risc social
şi asigurarea a trei mese pe zi.
-consilierea
la domiciliu a persoanelor vârstnice în vederea prevenirii marginalizării
sociale ca drept fundamental al acestora.
-distribuirea
de pachete cu alimente, săptămânal, la o alocaţie de hrană
stabilită prin hotărâre de guvern pentru cantinele de ajutor social.
-in
colaborare cu D.S.P. D-ţa face distribuirea de lapte praf pentru sugari
.
Art.25.3 Centrul de
asistenţă şi informare pentru tineri are ca activitate:
-consiliere
cu privire la cererea si oferta existenta pe piata muncii;
-consiliere
şi asistenţă în integrarea pe piaţa muncii;
-consiliere
psihologică şi medicală pe probleme de consum droguri, alcool;
-monitorizarea
timp de 12 luni a modului de integrare a tinerilor;
-informare
privind legislaţia în vigoare pentru tinerii aflaţi în dificultate
asezamantul asigura in regim de
rezidentiat cazare si masa persoanelor varstnice.
-directia de Asistenta Sociala, conform parteneriatului dintre Consiliul Local Targoviste si Parohia Catedrala Eroilor Neamului, asigura plata utilitatilor si a salariilor angajatilor care deservesc asezamantul si monitorizeaza activitatea de asistenta sociala.
-asigura
hrana a 40 de copii.
-sprijina
copiii la efectuarea temelor.
-formeza
deprinderi de viata si educatie primara.
Art. 25.6
Centrul Social - Azil de noapte si centru de zi – cu program permanent, asigură adăpost temporar persoanelor
fără locuinţă şi fără venituri:
-primeşte
şi înregistrează pe baza buletinului de identitate, persoanele care
solicită găzduire, în registre numerotate şi stampilate.
-întocmeşte,
în urma discuţiilor apropiate purtate cu aceştia, fişe
referitoare la situaţia materială şi socială a
fiecărei persoane, evidenţiind problemele deosebite cu care se
confruntă.
-poate
contacta autorităţile, instituţiile şi persoanele care pot
rezolva, conform legii şi /sau posibilităţilor, problemele
materiale, sociale şi medicale înregistrate şi se implică activ
în rezolvarea acestora;
-desfăşoară
programe menite să crească respectul şi interesul pentru
menţinerea igienei corporale şi vestimentare, punând la
dispoziţia solicitanţilor posibilităţi de realizare a
acesteia (haine second-hand şi grupuri sanitare cu apă caldă,
săpun, prosop)
-poate
organiza şi desfăşura, cu concursul unor instituţii
specializate şi O.N.G-uri, programe de resocializare a persoanelor
înregistrate în Centrul de zi, în funcţie de vârstă, calificare,
stare de sănătate (găsirea de locuri de muncă potrivite
fiecăruia; întocmirea formalităţilor pentru intrarea în
legalitate din punct de vedere a actelor de identitate; spitalizare în vederea
dezalcoolizării; contactarea membrilor de familie pentru medierea
reintegrării acestora).
-întocmeşte
zilnic procese verbale de predare / primire a patrimoniului Centrului Social
şi semnalează conducerii instituţiei problemele deosebite
apărute în desfăşurarea activităţii;
-personalul
din Centrul Social răspunde de integritatea dotărilor acestuia,
acţionează pentru buna desfăşurare şi încadrarea în
normele de conduită civică a activităţilor de cazare.
-colaborează
cu organele de poliţie, corpul gardienilor publici, serviciul de
ambulanţă în scopul prevenirii şi / sau rezolvării
situaţiilor deosebite create în incinta instituţiei;
-asistarea în adăpost temporar încetează în momentul în care solicitantul iese din situaţia de risc social.
Art.25.7 Centrul
de zi pentru copii cu dizabilitati are ca activitate, cu program prelungit, are ca activitate;
-asistenta
in protectia copilului cu defect de intelect, elevi ai Scolii speciale .
-asistenta
in formarea / dezvoltarea deprinderilor de viata independenta, in vederea
reintegrarii socio-profesionale a copiilor cu dizabilitati;
-activitati
educationale;
-activitati
de abilitare/reabilitare;
-consiliere
psihologica;
CAPITOLUL
V
DISPOZIŢII
FINALE
Art.19. Repartizarea
sarcinilor de muncă concrete derivate din atributiile prezentului
regulament se va face de către fiecare şef de activitate în parte ,
pentru fiecare salariat din subordine, prin fişa postului, completată
şi/sau reactualizată ori de câte ori este cazul şi după
caz, prin dispoziţii emise de directorul direcţiei.
Art.20. Directorul
direcţiei are obligaţia să asigure cunoaşterea şi
respectarea de către toţi salariaţii instituţiei a
prezentului regulament.
![]() |
Inapoi |