TRGOVIŞTE
REPERTORIU
„Gâlcevile
din Chioggia”
de Carlo Goldoni
regia
& decorurile Laurian
Oniga
costumele Valentin Codoiu
cu:
Adina Stan, Silvia Gâscă, Monica Ciută, Ana Pasti,
Roxana Joitza, Irina Melnic,
Laura Vasiliu, Simona Şaiu, Ilie Iordan, Voicu Hettel,
Vitalie Ursu, Ştefan Cepoi, Radu Sandu.
Spectacolul
este punerea în scenă în cheie magică a unui text ce vorbeşte
despre o realitate trecută, dar nu pierdută, străină, dar
aceeaşi în toate locurile unde relaţiile patriarhale se
păstrează încă.
Lumea
din Chioggia este una primară, autentică în
toate coordonatele ei, lume în care paleativele nu au pătruns încă,
în care esenţele nu au pierdut nimic din tărie.
„Caraghioşii” după I.L. Caragiale, de Robert Coravu
regia Vasile Nedelcu
cu: Ovidiu Cuncea,
Marius Drogeanu, Monica Ciută
Scenariul
cuprinde shiţele lui Caragiale
în două personaje, întretăiate de câteva poezii şi de texte din
publicistica autorului. Povestea ne descoperă doi actori ce se
consideră rataţi, care descoperă din întâmplare muzeul Caragiale, mai precis o încăpere unde sunt
cărţile, manuscrisele, costumele din epoca autorului.
„Astrologul”
, de Giambattista della
Porta
regia
& scenografia Gina
Lazăr
cu: Adina Stan, Silvia Gâscă, Monica Ciută, Ana Pasti, Roxana Joitza, Irina Melnic, Laura Vasiliu,
Simona Şaiu, Ilie Iordan, Voicu Hettel, Vitalie Ursu, Ştefan Cepoi, Radu
Sandu, Georgiana Mazilescu.
Commedia dell’Arte este un gen dramatic care a fost oarecum
uitat. De ce oare ? Poate pentru ca îi
lipseşte actorului de azi spontaneitatea
şi a ajuns într-o formă de mecanicizare ? Nu cred . Şi
acest spectacol o poate dovedi.
„Muzicanţii
din Bremen”
regia Mc. Ranin
cu: Adina Stan, Irina Melnic,
Simona Şaiu, Ana Pasti,
Laura Vasiliu, Roxana Joitza, Rodica Svecla (Georgiana Mazilescu).
Spectacol
de marionete pornind de la un text clasic, „Muzicanţii din Bremen” se adresează mai ales copiilor, dar şi
adulţilor pentru care fluiditatea
mişcărilor marionetei se constituie într-o fericită
alternativă la jocul incontrolabil, de nestăpânit, imperfect prin
organicitate al actorului – fiinţă – umană, ale cărui
mişcări se află sub imperiul atotstăpînitoarei
şi, uneori, alteratoarei emotivităţi.
„Zoo story” de Edward Albee
regia Gina Lazăr
cu Mimi Brănescu, Radu Claudiu Sandu
Partitură
actoricească de mare valoare – de ce ? Pentru că impune actorului
trecerea prin mai multe stări,
senzaţii, sentimente.
Spectacolul
se vrea a atrage senzaţia asupra unor adevăruri universal valabile
despre lipsa de comunicare, care duce la izolarea individului.
„ Romeo şi Julieta” după Shakespeare
-
spectacol cu actori
şi marionete-
regia Gina Lazăr
cu: Adina
Stan, Irina Melnic, Simona Şaiu,
Ana Pasti, Laura Vasiliu, Roxana Joitza,
Rodica Svecla (Georgiana Mazilescu),
Radu Sandu, Vitalie Ursu.
„Romeo şi Julieta” este una
dintre cele mai frumoase poveşti de dragoste din literatura
universală.
Interpretarea
noastră îşi propune să descopere copiilor iubirea într-o
manieră solemnă.
Iubirea
e văzută ca un sentiment născut între viaţă şi
moarte, care ne se pierde în deriziune
şi plăcere.
„Leonce şi Lena” de Georg Búchner
Regia:
Mc Ranin
Scenografia:
Valentin Codoiu
Cu
Petrică Nicolae (de la Teatrul odeon din Bucureşti), Ilie Iordan,
Laura Vasiliu, Mimi Brănescu,
Adina Stan, Georgiana Mazilescu, Simona Şaiu, Roxana Joitza, Liviu Cheloiu, Vitalie Ursu, Ana Pasti, Silvia Gîscă, Irina Melnic, Radu C.
Sandu, Ştefan Cepoi.
„ Lucrare ocazională, scrisă în
vederea unui concurs, comedia „Leonce şi Lena” a lui Georg Büchner, atât de schematic şi
expeditiv e construită, încât pare o ostentativă şi ironică
dezavuare a convenţionalismului teatral, cu o intrigă redusă la
cea mai inconştientă şi mai superfluă urzeală,
rămâne totuşi un act artistic de o netăgăduită valoare
prin munificenţa unui text cristalizat în substanţiale aforisme, în
scânteietoare butade, în substanţiale aforisme, în scânteietoare butade,
în ingenioase calambururi şi în efuziuni lirice de o nobilă şi
profundă rezonanţă.
BRECHT ÎN GUNOI, de Bertold Brecht
Adaptarea
şi regia: Michael Devine (Canada)
Scenografia:
Alin Gavrilă
cu:
Adina Stan, Silvia Gâscă, Monica Ciută, Irina Melnic,
Laura Vasiliu, Simona Şaiu, Ilie Iordan, Voicu Hetel,
Dalina Ionescu, Georgiana Mazilescu,Vitalie Ursu, Ştefan Cepoi,Liviu Cheloiu, Radu Sandu.
Această
adaptare după “Sfânta Ioana a
Abatoarelor” de Bertold
Brecht reflectă o concepţie pe care încerc s-o transpun în toate compartimentele
actului teatral. Această concepţie este evidenţiată prin următoarele elemente de mise-en-scene: prezenţa constantă a actorilor, chiar şi în
momentele în care nu au nici o replică
de rostit, schimbarea costumelor se face la vedere, actorii se adresează în permanenţă fie spectatorilor, fie camerei de luat vederi, imagini
proiectate pe un ecran plasat în
spatele actorilor vor crea o a doua
perspectivă, personajele
cântă în nenumărate rânduri, costumele sunt mai degrabă simboluri ale stării sociale a personajelor, decât încercări de verosimilitate. Elementele de scenografie sunt
cât se poate de realiste, cum ar fi scările, lăzile de lemn, barele de fier, folosite în manieră
non-realistă.
regia:
Gabriela Dumitru
scenografia: Veronica Nicolae
Imblanzirea scorpiei s-a bucurat intotdeauna de popularitate,un text comic savuros prezentat
fie ca un bun indreptar in materie de casatorie,fie ca o abila condamnare
a unor visuri de mascul.Dupa parerea mea traim intr-o societate
in curs de schimbare care incearca sa devina egalitara.Puterea
ar trebui sa nu mai
fie un lucru just si nimeni n-ar mai trebui sa fie de acord cu tratamentul
bazat pe discriminare.Katarina nu este o feminista
luptand si ridiculizand barbatii iar Petruchio
nu este barbatul care supune
si domina o femeie.Ci avand
in vedere structura societatii
moderne in care vrem sa traim acest mod de intelegere a relatiilor barbat femeie devine absurd.Castigarea competitiei de una din parti devine astfel imposibila victoria fiind ambivalenta,relatia de cuplu iesind triumfatoare,
ridiculizand astfel vechile conceptii.
PESCĂRUŞUL, după Anton Pavlovici Cehov
Regia: Laurian
Oniga
Scenografia: Alin Gavrilă
Cu : Georgiana Mazilescu, Ştefan Cepoi,
Ilie Iordan, Adina Stan, Irina Melnic, Laura Vasiliu,
Radu Claudiu Sandu, Silvia Gâscă, Simona Şaiu,
Vitalie Ursu, George Corneanu, Liviu Cheloiu.
Bacantele după Euripide – antichitatea
greaca
Regia : Mihai Manutiu
Scenografia : Valentin Codoiu
Cu : Puiu Jipa,
Ştefan Cepoi, Raluca Cepoi,
Adina Stan, Laura Vasiliu, Radu Claudiu Sandu, Silvia Gâscă, Georgiana Mazilescu, Simona Şaiu,
Irina Melnic, Maria Nicola,
Dalina Ionescu, Vitalie Ursu, Liviu Cheloiu, Mihai Răducu.
Regia Iurie Luncasu
Scenografia M.C.Ranin
Director
de imagine Cristian
Popa
distributia
Grigori
Stepanovici Smirnov
Luka Iurie Luncasu