TEATRUL MUNICIPAL „TONY BULANDRA

                          TRGOVIŞTE

             Bulevardul Regele Carol I, nr. 43

                           Tel/fax: 21 00 46

 

 

REPERTORIU

 

„Gâlcevile din Chioggia    de Carlo Goldoni

 

regia & decorurile    Laurian Oniga

costumele                 Valentin Codoiu

 

cu: Adina Stan, Silvia Gâscă, Monica Ciută, Ana Pasti, Roxana Joitza, Irina Melnic, Laura Vasiliu,  Simona Şaiu, Ilie Iordan, Voicu Hettel, Vitalie Ursu, Ştefan Cepoi, Radu Sandu.

 

Spectacolul este punerea în scenă în cheie magică a unui text ce vorbeşte despre o realitate trecută, dar nu pierdută, străină, dar aceeaşi în toate locurile unde relaţiile patriarhale se păstrează încă.

Lumea din Chioggia este una primară, autentică în toate coordonatele ei, lume în care paleativele nu au pătruns încă, în care esenţele nu au pierdut nimic din tărie.

 

„Caraghioşii”  după I.L. Caragiale, de Robert Coravu

 

regia        Vasile Nedelcu

cu:           Ovidiu Cuncea, Marius Drogeanu, Monica Ciută

 

Scenariul cuprinde shiţele lui Caragiale în două personaje, întretăiate de câteva poezii şi de texte din publicistica autorului. Povestea ne descoperă doi actori ce se consideră rataţi, care descoperă din întâmplare muzeul Caragiale, mai precis o încăpere unde sunt cărţile, manuscrisele, costumele din epoca autorului.

 

„Astrologul” , de Giambattista della Porta

 

regia & scenografia  Gina Lazăr

cu: Adina Stan, Silvia Gâscă, Monica Ciută, Ana Pasti, Roxana Joitza, Irina Melnic, Laura Vasiliu,  Simona Şaiu, Ilie Iordan, Voicu Hettel, Vitalie Ursu, Ştefan Cepoi, Radu Sandu, Georgiana Mazilescu.

 

  Commedia dell’Arte este un gen dramatic care a fost oarecum uitat. De ce   oare ? Poate pentru ca îi lipseşte actorului de azi spontaneitatea  şi a ajuns într-o formă de mecanicizare ? Nu cred . Şi acest spectacol o poate dovedi.

               

„Muzicanţii din Bremen

 

regia   Mc. Ranin

cu:      Adina Stan, Irina Melnic, Simona Şaiu, Ana Pasti, Laura Vasiliu, Roxana Joitza, Rodica Svecla (Georgiana Mazilescu).

 

Spectacol de marionete pornind de la un text clasic, „Muzicanţii din Bremen” se adresează mai ales copiilor, dar şi adulţilor pentru care  fluiditatea mişcărilor marionetei se constituie într-o fericită alternativă la jocul incontrolabil, de nestăpânit, imperfect prin organicitate al actorului – fiinţă – umană, ale cărui mişcări se află sub imperiul atotstăpînitoarei şi, uneori, alteratoarei emotivităţi.

 

„Zoo story  de Edward Albee

 

regia     Gina Lazăr

cu         Mimi Brănescu, Radu Claudiu Sandu

 

Partitură actoricească de mare valoare – de ce ? Pentru că impune actorului trecerea  prin mai multe stări, senzaţii, sentimente.

Spectacolul se vrea a atrage senzaţia asupra unor adevăruri universal valabile despre lipsa de comunicare, care duce la izolarea individului.

 

 Romeo şi Julieta” după Shakespeare

 

-          spectacol cu actori şi marionete-

 

regia   Gina Lazăr

cu:      Adina  Stan, Irina Melnic, Simona Şaiu, Ana Pasti, Laura Vasiliu, Roxana Joitza, Rodica Svecla (Georgiana Mazilescu), Radu Sandu, Vitalie Ursu.

 

Romeo şi Julieta” este una dintre cele mai frumoase poveşti de dragoste din literatura universală.

Interpretarea noastră îşi propune să descopere copiilor iubirea într-o manieră solemnă.

Iubirea e văzută ca un sentiment născut între viaţă şi moarte, care  ne se pierde în deriziune şi plăcere.

 

Leonce şi Lena” de Georg Búchner

 

Regia: Mc Ranin

Scenografia: Valentin Codoiu

 

Cu Petrică Nicolae (de la Teatrul odeon din Bucureşti), Ilie Iordan, Laura Vasiliu, Mimi Brănescu, Adina Stan, Georgiana Mazilescu, Simona Şaiu, Roxana Joitza, Liviu Cheloiu, Vitalie Ursu, Ana Pasti, Silvia Gîscă, Irina Melnic, Radu C. Sandu, Ştefan Cepoi.

 

Lucrare ocazională, scrisă în vederea unui concurs, comedia Leonce şi Lena” a lui Georg Büchner, atât de schematic şi expeditiv e construită, încât pare o ostentativă şi ironică dezavuare a convenţionalismului teatral, cu o intrigă redusă la cea mai inconştientă şi mai superfluă urzeală, rămâne totuşi un act artistic de o netăgăduită valoare prin munificenţa unui text cristalizat în substanţiale aforisme, în scânteietoare butade, în substanţiale aforisme, în scânteietoare butade, în ingenioase calambururi şi în efuziuni lirice de o nobilă şi profundă rezonanţă.

               

 

BRECHT ÎN GUNOI, de Bertold Brecht

 

Adaptarea şi regia: Michael Devine (Canada)

Scenografia: Alin Gavrilă

cu: Adina Stan, Silvia Gâscă, Monica Ciută, Irina Melnic, Laura Vasiliu,  Simona Şaiu, Ilie Iordan, Voicu Hetel, Dalina Ionescu, Georgiana Mazilescu,Vitalie Ursu, Ştefan Cepoi,Liviu Cheloiu, Radu Sandu.

 

Această adaptare după Sfânta Ioana a Abatoarelor de Bertold Brecht reflectă o concepţie pe care încerc s-o transpun în toate compartimentele actului teatral. Această concepţie  este evidenţiată prin următoarele elemente de mise-en-scene: prezenţa constantă a actorilor, chiar şi în momentele în care nu au nici o replică de rostit, schimbarea costumelor se face la vedere, actorii se adresează în permanenţă fie spectatorilor, fie camerei de luat vederi, imagini proiectate pe un ecran plasat în spatele actorilor vor crea o a doua perspectivă, personajele cântă în nenumărate rânduri, costumele sunt mai degrabă simboluri ale stării sociale a personajelor, decât încercări de verosimilitate. Elementele de scenografie sunt cât se poate de realiste, cum ar fi scările, lăzile de lemn, barele de fier, folosite în manieră non-realistă.

 

 

ÎMBLÂNZIREA SCORPIEI,  de William Shakespeare

regia: Gabriela Dumitru

scenografia: Veronica Nicolae

 

Imblanzirea scorpiei s-a bucurat intotdeauna de popularitate,un text comic savuros prezentat fie ca un bun indreptar in materie de casatorie,fie ca o abila condamnare a unor visuri de mascul.Dupa parerea mea traim intr-o societate in curs de schimbare care incearca sa devina egalitara.Puterea ar trebui sa nu mai fie  un lucru just si nimeni n-ar mai trebui sa fie de acord cu tratamentul bazat pe discriminare.Katarina nu este o feminista luptand si ridiculizand barbatii iar Petruchio nu este barbatul care supune si domina o femeie.Ci avand in vedere structura societatii moderne in care vrem sa traim  acest mod de intelegere a relatiilor barbat femeie devine absurd.Castigarea competitiei de una din parti devine astfel imposibila victoria fiind ambivalenta,relatia de cuplu iesind triumfatoare, ridiculizand astfel vechile conceptii.

 

 

 

PESCĂRUŞUL, după Anton Pavlovici Cehov

Regia: Laurian Oniga

Scenografia: Alin Gavrilă

Cu : Georgiana Mazilescu, Ştefan Cepoi, Ilie Iordan, Adina Stan, Irina Melnic, Laura Vasiliu, Radu Claudiu Sandu, Silvia Gâscă, Simona Şaiu, Vitalie Ursu, George Corneanu, Liviu Cheloiu.

 

Bacantele după  Euripideantichitatea greaca

     Regia : Mihai Manutiu

            Scenografia : Valentin Codoiu

Cu : Puiu Jipa, Ştefan Cepoi, Raluca Cepoi, Adina Stan, Laura Vasiliu, Radu Claudiu Sandu, Silvia Gâscă, Georgiana Mazilescu, Simona Şaiu, Irina Melnic, Maria Nicola, Dalina Ionescu, Vitalie Ursu, Liviu Cheloiu, Mihai Răducu.

 

URSULA.P. CEHOV

 

Regia                             Iurie Luncasu               

Scenografia                    M.C.Ranin

Director de imagine        Cristian Popa 

 

distributia

                 

Elena Ivanovna Popova             Ana Maria Moldovan

Grigori Stepanovici Smirnov       Adrian Titieni

Luka                                         Iurie Luncasu